iTEC 1. faz ön pilotunda üretilen 20 adet ilk mini Öğrenme Senaryoları

  1. Değişim yoluyla destekleme 
  2. Anlaşılır Öğretim 
  3. Rakipler değil ortaklar 
  4. Simüle Edilmiş Otantik Ortamlar 
  5. Sonsuz Seçim 
  6. Girişimcilik ve İşbirliği 
  7. Çevrimiçi Depolar
  8. Tomlumsal Katılım ile Fırsatların Genişletilmesi
  9. Kaynakça ileri Teknoloji
  10. Öğretmenden Genişlik
  11. Neden Gerçek Varken Aİ (Yapay Zeka)
  12. Fırsat Ekranı
  13. Kaynakça İleri Teknolojiler
  14. Neden Gerçek Varken Aİ (Yapay Zeka) Olmalı
  15. Okul Dışı Konular
  16. Öğrenmeyi Tasarlama 
  17. Herkes için Tasarım 
  18. Esnek ve Akıcı alanlar 
  19. Yaşam Boyu öğrenme 
  20. Depolar ve Yanıtlar Tepkisel Öğretim

iTEC 1. 2. 3. ve 4. faz Öğrenme Senaryoları

iTEC 5. faz Öğrenme Senaryoları

1- Sınava Aktif Hazırlık 
2- Uzmandan Işık Öyküsü
3- Dijital Üreticiler 
4- Kazanan Oyuncular
5- Ev-Okul İletişim
6- BİT Yolculuğu Öyküsü
7- Okulumuz Çevremiz Öyküsü
8- Kişisel Öğrenme Aracı
9- Kökten Değişmiş Esnek Sınıf Öyküsü
10- Yerel Bölge Jeo Araştırması

 

iTEC Sonrası Öğrenme Senaryoları 

 Profesör Stephen Heppell’in 1998 yılındaki sözleri hala yerindedir: “Her şeyin değiştiğini düşünmemeliyiz - Genellikle, çocuklar ve öğrenciler değişmez. Yeni BİT’in bir sonucu olarak, Avrupa gen havuzunda herhangi bir dalgalanma olmamıştır….. Çocuklar ve öğrenenler, yaparak öğrenirler. İzleyici duygusuna yardımcı olan BİT onların öğrendiklerini ifade etmelerine kılavuzluk eder ve destek olur” Sanayi sonrası toplumda BİT’in yenilikçi kullanımı için öğretmen ve öğrencilere BİT kullanımını kapsayan yeni yükümlülük biçimleri gerekeceğini anlamamız gerekir.

Öğrenme görevleri: Problemler, Araştırmalar, Projeler, Görevler, Rol Oynamalar

1.Öğrencilere İçerik oluşturtma Öğrenme Senaryosu
FCS | Module 1 | Tool for Teaching: TeamUp


Tabletler Kursu | Öğrenim Günlüğünüz için bir Padlet oluşturma (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)

Tablet Kursu | M2 Öğrenme Senaryoları (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)

(Bk. http://itecturkey.org.tr/index.php/dokumanlar/oegrenme-senaryolar  | http://creative.eun.org/scenarios )
Tablet Kursu | M2 İçerik Oluşturma tanıtımı (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)

FCS | Module 5 | Tool for Teaching: Popplet

 



2.İşbirlikçi öğrenme Senaryosu Skype, Hangouts or Twinspace, TeamUp, Actionbound,
From other applications we use PiratePad, mostly for chatting and making notes, PicCollage for creating instructions, Tackk for blogging (pupils can write their own contributions or they can comment on someone else’s) and Google documents for cooperation among pupils.
All of the outputs are shared in the virtual classroom TwinSpace https://mix.office.com/
Tablet Kursu | Modül 3 tanıtım (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)


FCS | Modül 3 | Sınıfta İşbirliği ve Öğretim Teknolojileri (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)

Tablet Kursu | M3 İşbirlikçi Öğrenme tanıtımı (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)

Creative Classrooms Lab - Okullarda Tablet - Avusturya

CCL Flanders video gösterisi

FCS | Modül 3 | İşbirliği | Öğretmen görüşmeleri

  


 3.Kişisel / Kişiselleştirilmiş Öğrenme Senaryosu:

Tablet Kursu | M4 Kişiselleştirilmiş Öğrenme tanıtım (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)


Yaratıcı Derslikleri Lab - Okullarda Tablet - İngiltere

CCL: Tabletlerin kullanımı - Lisa Cowell tarafından yapılan çalışma: Kişiselleştirme (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)

Tablet Kursu | M4 tanıtım (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)

“Haritala” safhasında mindmaps ve storyboards kullanan öğrencilerle projeyi planlamayı tercih ettim. Sanal öğrenme ortamı gibi ‘Showbie’ adında bir uygulama kullandım. Anketler, belgeler, düzenli yüz yüze görüşmeler Bireysel öğrenme planları, birkaç öğrenme şekli Çevrimiçi değerlendirme: ePace, Sınıf Yönetimi araçları: Classflow Tercih edilen öğrenme içeriğini bildirmek için:EasyPools Öğretmenler için Showbie ile çalışmaya başlama

Neden Showbie?

Neden Khan Academy kullanayım- Bir eğitimci bakış açısı

M4 Öğretim için Araç: Socrative

Socrativde İlerleyiş

Kendi Bireysel kaynaklarına ulaşabilirler Kullanımı ilginç bir App olan Aurasma ilgili talimatları öğrencilere sağlamak için yardımcı olur İlerlemelerini takip edebilirler – Sonuçları ve fikirleri paylaşabilirler: Padlet Khan Akademi: VERİYE DAYALI YÖNLENDİRME, BAŞARMAYA DAYALI ÖĞRENME, INTERAKTİF ÖĞRENME FCS | Modül 3 | Öğretim Aracı: Aurasma

Aurasma Studioda bir Aura nasıl yapılır https://www.youtube.com/watch?list=UUpmYU71wcQmgUlA2nQXyGfw&v=cnI65BfX6ew
Aurasma Studio: Oturum açma

Aurasma Studio: oluşturma

Aurasma Studio: Paylaş

 


4. Sınıfı flip (tersyüz) yapma Senaryosu
Tablet Kursu | M4 Flipped Sınıf Modeli tanıtımı (Güneş simgesinden Türkçe altyazıya erişebilirsiniz)

Sınıfı Flip yapma (çevirme): Açıklaması

Flipp yapma

4 öğrenme senaryosuna dayalı ders planı hazırlama KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRENME VE TERSYÜZ EDİLMİŞ SINIFLAR İÇİN UYGULAMALAR Showbie, Khan Academy, Socrative, Aurasma

  



5. Oyun Temelli Öğrenme
http://meb-itec-moocakademi.weebly.com/okullarda-oyunlar.html  

 

Çocuklar ve öğrenenler, yaparak öğrenirler. Öğrencilere Müzikal, Görsel, Mantıksal, Sözel, tüm zekâ yönleri ile iTEC Öğrenme Aktivitelerini ve web2.0 web3.0 (Zondle, Showbie, Khan Academy, Socrative, Aurasma vb.) araçlarını kullandırtarak konu anlatımı ya da soru Oyun/Hikâye/Nesne içerikli - Öğrenme Hikâyeleri oluşturmaları - veya kişisel öğrenmeleri - ya da sınıfı flip yapmaları için koçluk edilmektedir: http://itecturkey.org.tr/ http://itecturkey.org.tr/index.php/kaynaklar/araclar

 Öğrenciler gruplandırılıyor blog açıp (Weebly vb.) Ders Planı yayınlanıyor, her öğrenci grubuna bir sayfa açılıyor. Öğrenci grupları iTEC Öğrenme Aktivitelerini (Hayal Et, Keşfet, Haritala, İşbirliği Yap (Öğrenci çalışmaları birbirine bağımlı), Yap, Sor (ürünün eksiklerini), Tekrar Yap, Yansıt (TeamUp voki vb. sesli kayıtlarıyla öğrendiklerini gözden geçirme), Göster (ürünü) ) uyguluyorlar, örnek öğretmen bloğu: http://antalyadital.weebly.com/  ve http://toroslarataturk2g.weebly.com/ta
kim-1.html

 

     

     

    iTEC, Avrupa Okul ağı (EUN) tarafından koordine edilmektedir ve Avrupa Komisyonu 7. Çerçeve Programı tarafından finanse edilmektedir. Bu site sadece yazarların görüşlerini yansıtmaktadır ve Komisyon burada yer alan bilgilerin herhangi bir şekilde kullanılmasından sorumlu tutulamaz.