Bu hikayenin eşsiz kalitesi hobisel çevrelerden resmi öğrenme alanlarına doğru yolunu bulan hacker ve maker (hackleyen ve yapan) kültürler ile ilişkisidir. Okulların yapımcı kültürlere ve üretim uygulamalarına açılması öğrencilerin girişimci ve mucit ruhlarını teşvik edebilir ve öğretmenlere örneğin, pedagojik, teknik ve kurumsal yeterliliklerini geliştirmeleri için, olanaklar gösterebilir. Öğrenciler kitle kişiselleştirme ve onun mevcut ekonomik ve çevresel uygulamaları üzerindeki potansiyel etkisini öğrenecekler. Bu öğrenme hikayesi ulusal fabrikasyon Laboratuvarları ve hacker alanları ile bağlantı oluşturmayı teşvik eder. Okul dışında atölye çalışmaları bağlantısı desteği size zaman kazandırabilecek uzman oluşturuculara ve yapımcılara erişim sağlayabilir.
    Nesne Tasarım Özeti – Öğrencilerin toplumlarında bildikleri bir güçlüğe atfen bir nesne oluşturma. Nesnenize uygun bir hedef kitle seçin ve bunun o kitle için anlamlı ve kullanılabilir olduğundan emin olun.

    Aktiviteler:

    Fikrim, öğrencilerimden okuldaki bir konu, çevresel farkındalık insanları uygulamaya yöneltme veya refahı teşvik etme ile ilgili nesnelerini oluşturmalarını istemekti. Fikrimi öğrencilerime sundum ve takımlar oluşturmalarını istedim ve onları en çok ilgilendiren bir alanı seçmelerini istedim.

    YANSIT - Öğrenciler tasarım özetlerini, bir sonraki seans için planlarını ve önceden tahmin ettikleri güçlükleri ve bunların neler oldukları üzerine yansımalarını yaparlar.

    Fikrim, öğrencilerimden okuldaki bir konu, çevresel farkındalık insanları uygulamaya yöneltme veya refahı teşvik etme ile ilgili nesnelerini oluşturmalarını istemekti. Fikrimi öğrencilerime sundum ve takımlar oluşturmalarını istedim ve onları en çok ilgilendiren bir alanı seçmelerini istedim.

    YANSIT - Öğrenciler tasarım özetlerini, bir sonraki seans için planlarını ve önceden tahmin ettikleri güçlükleri ve bunların neler oldukları üzerine yansımalarını yaparlar.

    Bütün takımlar ''refah ve formda olma'' ile ilgili çalışmaya karar verdikleri için bütün takımların örnek ve fikirlerini içeren interaktif beyaz tahtada bir zihin haritası çizeriz. Bütün takımlar benzer örnek ve medya dosyalar toplamasına rağmen, dersten sonra her bir takım hitap etmeyi amaçladıkları tamamen farklı bir güçlüğü seçtiler. Bazıları çalışma ortamı refahı ile ilgilenmeye çalışırken diğerleri okuldaki düşük kaliteli spor araçlarına yönelmeyi tercih ettiler.

    YANSIT - Takımlar başlıca bulgularını ve gelecekte aktiviteyi kullanmayı nasıl hayal edebilecekleri konusundaki aktivite deneyimlerini kayıt ederler.

    Takımlar nesnelerini kağıt modeller ve çizimlerle planlamaya başlarlar. Daha sonra fikirlerini geliştirmek için Google SketchUp, InDesign, Photoshop ve diğer tasarım yazılımları kullanırlar. Makinenin okuyabileceği dijital dosyalar ve modeller oluşturmak için yerel fabrikasyon Laboratuvarı web sitesindeki ipuçlarını kullanıyoruz. Takımlar ilk prototiplerini oluşturuyorken, ben modellerini kimlerle test edeceklerini onlarla tartışırım. Öğrencilerin çoğu modellerini gerçekten nasıl oluşturmayı öğrenme konusunda ilgili oldukları için, ben yerel fabrikasyon Laboratuvarı ile temasa geçip, zanaat öğretmeni ile birlikte laboratuvarlarına bir sınıf gezisi ayarlarım. Fabrikasyon Laboratuvarı müdürü bana aynı gün öğrencilerime yardım etmek ile ilgili olabilecek bir grup üniversite öğrencisinin laboratuvarı ziyaret edeceğini söylüyor.

    YANSIT - Öğrenciler yapım sürecindeki kişisel yansımalarını, süreçteki rollerini ve karşılaştıkları güçlükleri kayıt ederler. Daha sonra da tasarımlarında neyin hala açık kaldığı konusunda yansıma yaparlar. Aynı zamanda diğer öğrenci takımları için yorumlar, sorular ve öneriler kayıt ederler.

    fabrikasyon laboratuvarında, her bir öğrenci takımım üniversite öğrencilerinden ve zanaat öğretmeninden yardım alır. Kısa bir tartışma ve ilk tasarımda birkaç değişiklik yaptıktan sonra üniversite öğrencileri öğrencilerime üç boyutlu yazıcıları ve lazer kesicileri izah eder ve hatta yazıcıdan yazı çıkarır ve nesne keserler. fabrikasyon laboratuvarının personeli de gerçekten çok arkadaşça, soruları hoş karşılar ve yardım etme konusunda isteklidirler. Şaşırdım ama makineler hakkında hiç bir ön bilgi gerekmiyordu. Geziden sonra öğrenciler geri dönütlerini TeamUp alanlarına kayıt ederler.

    YANSIT - Takımlar katılımcılarından aldıkları ana yorumları ve bunun nesnelerini yeniden tasarlamayı nasıl etkileyeceği konusunda yansımalar yaparlar.

    fabrikasyon Laboratuvarı ziyareti esnasında ulaşılan ilerlemeye bağlı olarak, öğrencilerim nesnelerini sonuçlandırırlar.

    YANSIT - Takımlar planlarını yeniden tasarlamaya nasıl ulaştıkları, karşılaşılan güçlükler ve bir imkanları daha olsa tasarımları hakkında ne tür ileri adımlar atacaklarını rapor ederler.

    Okulda sertifikalı küçük bir oluşturucu fuarı organize etmek çok karmaşıktır ( http://makerfaire.com/mini/) ve maalesef ki ben hikayemi uyguluyor iken okul civarında organize edilmiş bir küçük oluşturucu fuarı yoktu (http://makerfaire.com/map.html ) fakat öğrencilerimin nesnelerini göstermek için koridorda bir kaç masa, basılmış el ilanları ve üç ebeveyni gayri resmi bir sunu gününe destek vermek için harekete geçirmeyi ayarlamak yeteri kadar kolaydır. Olay halka açıktır, öğrenci aileleri ve bazı üniversite öğrencileri katılır. Etkinlik esnasında çevrim içi video paylaşım sitesine ''iTEC'', ''YAP'','' Yapıcı Hareketi'' ve '' Öğrenci Projeleri'' olarak etiketleyip yükleyeceğim bir video oluştururum. Sınıfımın yaptığını daha fazla kişilere göstermek için, videonun bağlantısını Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. dan Oluşturucu Eğitimsel Girişimine (http://makered.org/) e-postalarım. Daha fazla tanınma kazanmak için, öğrencilerimden tasarım süreçleri ve sonuçlarının dokümantasyonlarını çıkarıp, aşama aşama yapılmış dokümantasyonu ve nesnelerinin ne yaptığı ve tasarımını eşsiz kılan şeyin ne olduğunu anlatan bir video ile birlikte işbirliği yaptığımız fabrikasyon Laboratuvarına postalamalarını isterim.

    YANSIT - Öğrenciler bütün kayıtlarını yeniden listeleyerek doküman süreci ve tasarımları üzerine son bir yansıma kaydı yaparak yansıtırlar. Öğrenciler aynı zamanda diğer takımların kayıtlarını dinler ve onlar için sonuç yorum kaydı yaparlar.

    Okulunuz - Eğer okulunuzda bir üç boyutlu yazıcı ve lazer kesici varsa atölye düzenleyicisinden makinaların nasıl kullanılacağını size ve öğrencilerinize öğretmesini isteyin. bir iPad ile karşılaştırılabilecek 3D yazıcılar, nispeten uygun fiyatlıdır. Okulunuzun el sanatları dükkânına birinin edinilmesi uygun olabilir. Diğer Okullar - Atölyelerinde üç boyutlu yazıcı, freze makinaları ve lazer kesici gibi modern üretim araçları olan bir okulla temasa geçebilirsiniz.
    Üniversiteler - Bir tasarım üniversitesi ile temasa geçip öğrencilerden sınıfınızı desteklemesini isteyebilirsiniz. Fabrikasyon Laboratuvarları - Dünyadan fabrikasyon laboratuvarlarının bir listesi list of fabrication labs
    Hacker alanları - Dünyadan hacker alanlarının bir listesi list of hackerspaces
    Ebeveynler - Bir ebeveyn üçboyutlu yazıcı veya lazer kesicisi olan veya ulaşım sağlayan bir yerde çalışıyor olabilir. Bu tabi ki makinelere ulaşmanın diğer bir yolu.
    İnşaat (Yapı) Takımları - Uygun tesislere ulaşma şansınız yoksa Legos, Lego Mindstorm, Scratch boards, Arduino, play-dough, air-dry earthenware, polymer clay, cardboard gibi DIY takımlarını kullanabilirsiniz.

    Hergün Kullanılan Nesneler: Eğer yukarıda listelenen tesislerin hiç birisi uygun değilse, öğrencilerinizden genellikle atılan her gün kullanılan nesneleri tasarımlarını uygulama için yeniden kullanarak hatta daha yaratıcı olmalarını isteyebilirsiniz. Bu öğrencilere dersin başında belirtilmeli. Yine de dijital modeller oluşturabilirler fakat somut yönleri daha kapsamlı geliştirmek için kullanacakları materyalleri düşünmeye gereksinim duyacaklar.

    Ayhan SEZDİRMEZ - Sonda Pantolonu Projesi: www.dailymotion.com/video/x1joqpb_sonda-pantolonu_tech

     

    Heyecan verici örnekler
    Maker Education Initiative
    Make Blog for Kids
    Make Projects

    Kitap örnekleri

     
    .be

     

     

    iTEC, Avrupa Okul ağı (EUN) tarafından koordine edilmektedir ve Avrupa Komisyonu 7. Çerçeve Programı tarafından finanse edilmektedir. Bu site sadece yazarların görüşlerini yansıtmaktadır ve Komisyon burada yer alan bilgilerin herhangi bir şekilde kullanılmasından sorumlu tutulamaz.