Bir hikaye anlatma Bu hikayenin benzersiz kalitesi onun anlatma ve dijital hikaye anlatımına odaklanmasıdır. Hoş bir şekilde bir konuyu iletmek veya ebeveynler veya diğer yetişkinler gibi bir hedef kitleyi ikna etmek bütün ilgi alanları ile alakalı hikaye anlatmayı öğrenmek genel bir uzmanlık becerisi olarak düşünülebilir. Bu öğrenme hikayesi hikaye anlatımını anlamlı bir öğrenme deneyimi olarak aktarır ve hikaye anlatımı ve hikayenin bütün konu alanları ile ilgisinin nasıl olduğu konusundaki soruları cevaplar. Dijital hikaye anlatımını kullanmak öğrencileri motive edebilir ve geleneksel olmayan çalışma ve aktivitelere olanak sağlar.

    Hikaye anlatımı tasarım özeti- Beş dakikadan fazla olmayan kişisel bir deneyim ile alakalı bilimsel bir fenomeni içeren ilgi çekici bir video hikaye hazırlayın. Bir hedef kitle seçin ve izleyicilerinize hikayeyi ilgi uyandırıcı, gerçekten doğru ve anlaşılır bir şekilde anlattığınızdan emin olun.

    Aktiviteler

    Bir fen öğretmeniyim. Medya çalışmaları öğretmeni ile birlikte, öğrencilerimi sürtünme kavramı konusunda ilgi çekici kısa video hikayeleri oluşturmaya teşvik ediyorum. Öğrencilerime tasarım özetini verdim ve yaşıtlarını hedef kitle olarak seçmelerini önerdim. Öğrencilerime bir kaç ilham verici video hikaye izlettim ve her bir potansiyel iletişim metodunu tartışma ile devem ettik, böylece öğrencilerimin medya okuryazarlığını ve aynı zamanda bilim anlayışlarını geliştirmeyi hedefledik. medya çalışmaları öğretmeni ve ben bunun öğrencilerin anlatım becerilerini ve bilimsel kavramlar ile meşgul olmalarını derinden destekleyeceği konusunda karar birliğine vardık. İlk derste öğrencilerimden video hikayelerinin ne konuda olacağını hayal etmelerini istedim.

    YANSIT – Her bir öğrenci ilk yansıtmalarını ve bunun yanı sıra bir zaman kapsulu gibi hayal aşamalarını dersin sonuna kadar Reflex i kullanarak kayıt eder.

    öğrencilerimden ev ödevi olarak örneğin evde, okul sonrası kulüplerde veya halk kütüphanelerinde kendi videoları için ilham olabilecek ilgi çekici bilim videolarını bulmalarını, izlemelerini ve gözden geçirmelerini istedim. Öğrencilerim aynı zamanda, ilgili araçları anlamaya çalışarak, onlarla nasıl deney yapacakları ve onları hikayelerinde nasıl kullanacakları konusunda bilgi sahibi olup kendi bilim hikayeleri ile yakından alakalı olacaklar.

    YANSIT- Öğrenciler bulgularını ve kendi hikayeleri için ilk fikirlerinin ne olduğunu yansıtacaklar.

    Okula geldiklerinde, bütün öğrenciler bulgularının zihin haritalarını oluştururlar ve video hikayeleri için hikaye panoları oluşturmaya başlarlar. Hikaye panoları sahne çizimlerini, video geçişlerini gösterir ve çekim yerlerini, ses bilgisi, aktörlerin konuşma diyaloglarını, ifade ve hareketleri tanımlar. Hikaye panoları tamamlandıktan sonra öğrenciler, medya öğretmeni ve ben video hikayelerin hangi kriterlere bağlı olarak değerlendirileceği konusunda kriterler geliştiririz.

    YANSIT- Takımlar aktivite, karşılaştıkları güçlükler ve gelecek seferde yapacakları aktivite planları konusunda yansıtmalar yaparlar.

    Öğrenciler dijital kameralar ve cep telefonlarını kullanarak video üretimlerine başlarlar. Fikir ipucu ve medya dosyalarını paylaşırlar. Videolarını düzenlemek için ücretsiz web tabanlı yazılımlar kullanırlar. Bazı klipler okul dışında çekilmek zorunda olacak. Medya öğretmeni videoların hikayesel yapıları konusunda ipuçları sağlar iken ben içeriğin bilimsel olarak doğruluğu ile ilgilenirim. Öğrencilere medya profesyolleri ile Katılımcı Tasarım atölye çalışmaları hazırlamalarını hatırlatırım.

    YANSIT - Öğrenciler bilgileri bir araya getirme süreçleri ve bir sonraki Katılımcı Tasarım atölye çalışmaları hakkındaki planlarını yansıtırlar.

    Bir öğrenci yaptığı yansıtma çalışmalarını bir çocuk televizyonu programında çalışan annesine gösterdi ve kendisinin ve meslektaşlarının öğrencileri televizyon stüdyosunda dolaştırmalarını ilk taslak öğrenci videolarına yorum yapmalarını önerdi. Ben iTEC insanlar ve etkinlikler ağından öğrencileri desteklemek için ilgili olabilecek kurgu yazarı ve senaryo yazarı ile online etkinlik planlıyorken bu daha ilginç bir bağlantı olarak göründü. Televizyon ekibi ile atölye çalışması esnasında, öğrenciler çok heyecan verici fikirlerle doldular ve bunun bazı öğrenciler için umduğumdan fazla birkaç saat çalışma anlamına gelmesine rağmen edindikleri önerileri video hikayelerine ekleme konusunda oldukça heveslendiler. 

    YANSIT – Tasarım atölye çalışması katılımcıları öğrenci yansımaları ve öğrenci çalışmaları gelişimi konusunda yorumlar yaparlar.

    Yapılan bütün çalışmaların sonunda, öğrenciler video hikayelerini YouTube ve Vimeo gibi çevrim içi video paylaşım platformlarına yüklerler ve iTEC facebook group ’ta linklerini yayınlarlar. Bunun için her öğrenci ailesinden izin almak zorundadır. Öğrenciler diğer Avrupa ülkelerindeki iTEC öğrencilerinin ürettikleri videoları izler ve yorumlar yaparlar. Bütün videolarda ingilizce altyazılar olduğu için videoların diğer Avrupa ülkelerinde anlaşılması da kolay bir hale gelir. Biz aynı zamanda ebeveynlerden de videoları izleyip yorum yapmalarını istiyoruz. Bazı videolar oldukça ilginç bu yüzden onları işaretleyip gelecekteki derslerimde kullanmaya karar verdim.

    YANSIT- Öğrencilerimin çalışmalarını değerlendirmek için, yorumların toplamını, öğrencilerimin yansıtma kayıtlarını, Öğrenme hikayesi boyunca yaptığım kayıtların yanı sıra öğrenci dokümantasyonlarını kullanıyorum. Bir sonraki derste benim değerlendirmelerimi tartışıyoruz. Tartışma süresince, öğrenciler değerlendirmelerime taraf yada karşı olma şansı buluyorlar. Bazı öğrenciler öyle sağlam yorumlar ortaya koyuyor ki onların çalışmalarını yeniden değerlendirmek zorunda kalıyorum.

    Harun Reşit KAYA -  İskeletin Hikayesi http://battalgaziilkokuluitec5faz.weebly.com/sunum.html

    Heyecan verici örnekler –MIT Blossoms videoları: http://blossoms.mit.edu/
    Destek materyali – UNESCO Young Digital Creators okulda dijital üretim için bir rehberdir.

     

     

     

    iTEC, Avrupa Okul ağı (EUN) tarafından koordine edilmektedir ve Avrupa Komisyonu 7. Çerçeve Programı tarafından finanse edilmektedir. Bu site sadece yazarların görüşlerini yansıtmaktadır ve Komisyon burada yer alan bilgilerin herhangi bir şekilde kullanılmasından sorumlu tutulamaz.